tisdag 23 april 2013

Vilken jävla vår!

Alltså denna våren tar aldrig slut. Eller den har ju knappt börjat. Helgens jobb blev att ta bort tomtarna från verandan. Vi har helt enkelt inte orkat på grund av alla sjukdomar. De senaste 4 veckorna har varit katastrof med mig själv. Influensa. Magen. Trött. Helgen som gick blev dock en vändning (trodde jag). Vi var ute för första gången i år (om man bortser ifrån skidåkning vad klart!). Så igår, måndagen till ära, tyckte jag att nu får det vara nog. Ett FF pass på morgonen för att starta dagen som sedan följdes av en lång mycket seg dag på jobbet. Lunchvistelsen ute gav besvärlig huvudvärk. Väl hemma efter middag känner jag mig förkyld. Barnen vill inte somna varpå jag går upp till dem och lägger mig på golvet - vaknar några timmar senare av mannen som leder mig till vårt sovrum. Helt utslagen! Gissar en lättare förkylning med en allvarlig pollenallergi! Så med pollensäsongen i fullgång är det bara till att härda ut 2-3 veckor till så är man nog fit-for-fight igen!

Jovisst jag kan avsluta i en lite gladare ton. Till helgen har vi 4-årskalas och det ska bli såååå roligt. Jag älskar att ha kalas hemma. Bjuda. Rodda. Vänner. Glada tjejer. Så det ser vi fram emot!

1 kommentar:

  1. Låter som en jobbig inledning på våren. Hoppas du och familjen känner bättre nu och att du snart är fit-for-fight igen.

    SvaraRadera