fredag 4 januari 2013

Balans

Dessa 6 månader går ut på att förlora lite till fettmassa men framför allt att hitta en balans i kosten. Idag var en början med ett härligt fredagsmys med mannen. Detta är inte ett recept för Fitnessfightare men än dock en hälsosam middag för en fitnesstjej.

Räkor med gratinerad chevréost och cocktailtomater (ca 420kcal/port enligt min uträkning, själv stoppade jag i mig 520kcal där de extra kalorierna var extra räkor (!) )


Recept (1port)
300g oskalade räkor
2 skivor rågbröd (surdeg)
4 körsbärstomater
roccula
40g chevré ost
salt
peppar
kryddmix till tomaterna

En skvätt honung för att lyxa till det!

Lägg chevréosten på en brödskiva. Skär upp några cocktailtomater och placera på plåten, krydda med valfri sockerfri krydda. Gratinera på 220grader i ca 5-7 minuter. Lägg upp på en bädd av roccula och snirkla mycket lite honung över fatet. Ät som tillbehör till räkorna. Jag adderade även en andra rågbrödskiva för att få i mig lite mer kolhydrater till middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar