tisdag 9 april 2013

Pizza Prosciutto med Keso och Roccula

Och jag som trodde att jag inte kunde bli sjukare, eller sjuk igen men det blev jag. Någon form av influensa liknande fick jag med mig ifrån påskhelgen. Lång inkubationstid (ca 4-5dagar) och jag hoppas verkligen inte att någon annan i familjen blir smittad! Tröstäter pizza men denna gången en mycket mer kalorisnål pizza.

Pizza med Prosciutto och Keso toppad med roccula (ca 300kcal/port enligt min uträkning - portion enligt bilden nedan)


Recept (2port)
60g prosciutto
1-2 msk tomatsås (denna gången inkl 0.5 gul lök)
1dl keso 1.5%
50g västan 5% (skippa om fitnessfight!)
1 sats pizzadeg

Såååå gooottt!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni mår bättre? (Sms svara om du vill) Ligger på näl me halsböld o dropp, ashungrig, passar bra o kika på all god mat du gjort ;-) Kram Kristine

    SvaraRadera