måndag 28 april 2014

Egen gymnastiktid

Söndagskvällar ägnar jag 1.5-2 timmar i Hindås Sporthall. Då är det 100% fokus på gymnastik, egen gymnastik, egen träning. Egentligen är det kanske 90% gymnastik och 10% socialaktivitet. Det bor nämligen en alldeles fantastisk AG tränare i Bollebygd. Hon är inte bara en bra tränare utan också en tjej som är på samma ställe i livet som jag. Våra intressen och värderingar är mycket lika, framförallt när det kommer till träning (och träning av barn). Det har känns så himla bra att ha träffat henne. Dels på grund av hennes person men också för att mötet har gjort mig så säker på att mina grundvärderingar för gymnastikträning är helt ok, helt rätt liksom. Vi diskuterar ofta träningsupplägg, problemhantering och utvärderar olika scenarion. I like. Det känns både roligt, upplyftande och inspirerande.

Jag har kommit väldigt långt i tankarna om att starta en gymnastikförening i Sätila. Fokus: AG gymnastik. Hindås gymnastikförening har bra truppverksamhet. Men barnen i Sätila och runt om Sätila har ingen gymnastik att ta sig till. Visst finns det ett par föräldrar som kör sina barn till Hindås men de är inte så många. Det finns faktiskt nästan ingen större gymnastikförening i kommunen (Mark) alls!

Jag hoppas detta kan bli verklighet i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar