måndag 17 mars 2014

Måndagsnöje

Så var det måndag igen och måndagsnöje. Idag var det nöje. Sedan årsskiftet har vi, jag och tjejerna, AG gymnastik på måndagar. Det är en bit att åka. Det är ganska mysigt för det blir en utflykt i vardagen. Jag hämtar tidigt på dagis. Ingen stress. Mellis hemma innan vi packar in oss för äventyret. För äventyr är det. Varje gång. Jag har inte riktigt vetat vad jag egentligen tycker om just dessa träningar. Ledare. Organisation. Jag har tänkt att vi ska sluta. Miljön för mina barn har enligt mig inte varit den bästa. Det har tagit tid för oss att ge dessa måndagsutflykter ett godkänt men nu har det fallit på plats. Tankarna. Godkännandet. De senaste två gångerna har det varit riktigt bra. Kanske barnen är tryggare för att jag börjar acceptera läget. Eller kanske jag är tryggare för att barnen börjar gilla läget. De gillar det riktigt mycket. De är glada och är med på allt. Eller min mista är inte det. Idag stod hon och tittade i säkert 15 minuter på de stora barnen som gjorde jättesväng på barren. Det är helt ok. Hon får gärna titta på dem och sedan vara med oss när hon känner för det. Stora tjejen fick visa hjulning och prova på kullebytta på bommen. Spudlandes glad. Det hela avslutas med medtagen middag. Pyjamasombyte. Bilresa hem varpå man bär upp 2 trötta barn till sängen.

Nöjda barn. Nöjd mamma. På måndagnöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar