måndag 24 mars 2014

Måndagsstress

Alltså måndagsnöje eller måndagsstress. Skrev för en vecka sedan hur vi alltid tar det lugnt på måndag innan vi drar iväg på äventyr. Idag blev det inte lugnt. Sen från jobbet ringer jag dagis för att förbereda barnen på att att "mamma har bråttom". Väl där möter jag grannen (farmorgranne). -Hej Caisa hur är det? -Stressad -Ajdå det är då de brukar krångla som mest. Jag tänker NEJ inte idag och springer runt hörnet och möter två solstrålar. -Hej Mamma! Varför har vi bråttom. -Vi ska träffa en gymnastiktränar i Hindås om 25minuter innan vi ska vidare till Borås för gymnastikträning. -Yippi Mamma gymnastik!!! Jag tänker Phuu grannen hade fel idag NU DRAR VI!

Ett bra möte med en AG tränarare för HGF. Ideér. Tankar. Det kanske kan bli något. Prat om rävlandaskolans gymnastikhall. Vidare. Hamstrade på ICA innan en underbar gymnastikträning. Alla glada. Inget trassel och egentligen inte så mycket stress även om tiden var knapp lite här och var.

Hur blev det så här? Hur blev de så himla tåliga mina små? Hur har det blivit att de finner sig i att hänga på överallt? Och att de tycker att det är kul dessutom? Svaret är väl för att jag har dragit runt dem på en massa gymnastiklek MEN det är ju inget som säger att det ska tycka att det är KUL för det? Nej det är inte hejar rop varje gång vi ska iväg MEN det är det dock varje gång vi väl är där. Rörelse. Utveckling. Glädje.

Och nej ingen träning för mig idag. Dock smyger sig en rejäl träningsvärk på efter gårdagens gymnastikträning. Vuxengymnastik rules.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar