tisdag 12 februari 2013

Krämig Fisklasagne

Vilken dag! Börjar med att jag hoppar på bussen 06.25 för att ta mig de 4 milen till jobbet. Halva resan in ringer mannen något stressad och irriterad, och undrar om jag har bilnyckeln i fickan. Han ska nämligen lämna barnen på dagis innan jobbet. Ja säger jag varpå han säger då tar jag extra nyckeln. Nej säger jag den har jag i väskan! Suck, hoppar av bussen. Missar bussen tillbaka och får således vänta i 30 minuter i -8grader. Över en timme efter att jag lämnat hemmet är jag åter hemma och vi börjar dagen om igen. Avslutar dagen med 30min fitnessfightträning och instruerade 60min skivstång. Skoj!

Krämig fisklasagne (ca 354kcal/port). Servera med en god sallad med rödlök. Mumma!


Recept (6port)
250g lasagneplattor (halft paket)
400g sej
200g lax

Sepnatröra
300g spenat
1 lök gul
1 klyfta vitlök
3dl vatten

Ostsås (skulle nog skippa ostsåsen om Fitnessfighten och göra mer senapsröra istället)
2dl ostsås Kelda 8%
3dl soyamjölk (osötad)
200g Mjukost 4%
salt
peppar
muskot
citron

Skär fisken i strimlor, salta. Hacka gul- och vitlök. Fräs i lite citron. Tillsätt spenaten och och vattnet. Koka och reducera till önskad konsistens. Blanda ihop ostsåsen och värmpå. Krydda såsen med peppar och muskot. Lägg ihop lasagnen med först ett lager spenat sedan plattor - ostsås - spenat - fisk - plattor osv. Avsluta med plattor och ostsås. Toppa med lite lite västan 5%. Servera med en god sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar